قطع گاز درمناطقي ازگيلان ‌و مازندران قطع گاز درمناطقي ازگيلان ‌و مازندران
تاریخ : دو شنبه 24 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 در نوشهر ستاد مديريت بحران تشكيل شد

قطع گاز درمناطقي ازگيلان ‌و مازندران
جام جم آنلاين: ريیس گاز ناحیه چالوس و نوشهر با اشاره به اینکه کار تعمیر خطوط انتقال گاز گیلان در حال اتمام است، گفت: تا چند ساعت آینده گاز به خطوط انتقال گاز برگردانده می‌شود که نیازمند گذشت زمان است و تا رسیدن به وضعیت عادی در نظر گرفته شده تا از سمت نکا خطوط گاز نوشهر و چالوس تقویت شود.

به گزارش خبرگزاري‌ها،  يكشنبه شب در پی قطعی و افت فشار گاز در نوشهر ستاد مدیریت بحران این شهرستان تشکیل جلسه داد.

در پی افت فشار و قطعی گاز در بیشتر روستاها و شهر نوشهر با تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرستان در فرمانداری نوشهر درباره چگونگی مقابله با بحران احتمالی چاره‌اندیشی شد.

ريیس گاز ناحیه چالوس و نوشهر در این جلسه با اشاره به اینکه این قطعی به دلیل مشکلات فنی در خط انتقال گاز ایستگاه لاکان گیلان به غرب مازندران رخ داده است، گفت: افت فشار گاز تا 60 پی‌اس‌آی و در دورترین مبادی تا 20 پی‌اس‌آی سبب شده مشترکان گاز با قطع گاز مواجه شوند.

رضا باقری اظهار داشت: در محدوده شرقی نوشهر در آبندانک، شمجاران و گردکل این قطعی صد درصد بوده و در برخی نقاط هنوز گاز قطع نشده است.

وی ادامه داد: گاز تمامی ادارات، هتل‌ها و رستوران‌ها قطع شده تا کار گازرسانی به منازل مسکونی با مشکل مواجه نشود.

باقری با اشاره به اینکه کار تعمیر خطوط انتقال گاز گیلان در حال اتمام است، بیان کرد: چند ساعت آینده گاز به خطوط انتقال گاز برگردانده می‌شود که نیازمند گذشت زمان است و تا رسیدن به وضعیت عادی در نظر گرفته شده تا از سمت نکا خطوط گاز نوشهر و چالوس تقویت شود.

قطع گاز در نقاطی از شهرستان آمل

حشمت الله باوفا  ريیس اداره گاز ناحیه آمل، قطعی گاز در نقاطی از این شهرستان را تائید کرد و اظهار داشت: از بعداز ظهر یکشنبه گاز برخی نقاط آمل، درمحدوده های شهری و روستایی قطع شده و ساکنان این مناطق اکنون بدون گاز هستند.

وی افزود: به طور دقیق تعداد و مکانهای قطعی گاز مشخص نیست اما افت فشار و قطعی گاز در شهرستان آمل به صورت پراکنده است.

ريیس اداره گاز ناحیه آمل ادامه داد: گاز مشترکانی که از ایستگاه اصلی توزیع گاز دورتر هستند، بیشتر است.

باوفا با اشاره به اینکه گاز مشترکان شهرستان آمل از خطوط اصلی و انتقالی غرب و شرق مازندران تغذیه می‌شود، در مسیر انتهای این خطوط واقع شده، کاهش افت فشار و قطعی گاز بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: بنا به گفته مسئولان شرکت گاز استان گیلان، تعمیرات خط اصلی انتقال گاز در آن استان 24 ساعته بوده و تا عصر دوشنبه وضعیت گاز مشترکان به روال عادی بازخواهد گشت.

ريیس اداره گاز ناحیه آمل درعین حال از مشترکانی که در حال استفاده از گاز طبیعی هستند، خواستار صرفه جویی بیشتر در مصرف گاز شد.

باوفا، استفاده از گاز طبیعی را حق همه مشترکان دانست و یادآور شد: با مصرف بهینه این نعمت خدادادی می توان از کاهش افت فشار و قطعی های احتمالی برای سایر مشترکان جلوگیری کرد.

تمام مقاطع تحصیلی گیلان دوشنبه تعطیل است

معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: به دلیل افت فشار و قطعی گاز در گیلان تمام مقاطع تحصیلی شامل ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان، دانشگاه‌ها، آموزش عالی، دولتی، آزاد و... فردا دوشنبه تعطیل است.
 
محمد اکبرزاده در رشت با اشاره به وضعیت قطع گاز در گیلان اظهار داشت: پس از حادثه‌ای که در خط لوله گاز لاکان رشت اتفاق افتاد و منجر به آتش‌سوزی و انفجار آن شد، عملیات بازسازی و ترمیم خط لوله قدیمی گاز همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ادامه عملیات خط لوله گاز لاکان هیچ‌گاه قطع نشده است، افزود: شب گذشته به هنگام ارتقای ایمنی در لوله‌های گاز لاکان همکاران شرکت گاز متوجه شدند که در بخشی از این لوله‌ها باید بیشترین ارتقا انجام شود و به لحاظ تکنولوژی و فنی‌مهندسی نیاز به زمان زیادتری دارد.

این مسئول ادامه داد: این امر باید در حالی انجام شود که یا افت فشار و یا قطعی جریان گاز در لوله‌ها صورت گیرد و به همین دلیل امروز در مناطقی از گیلان که قسمتی از آن از شرق استان آغاز شد افت فشار و قطعی گاز رخ داد.

به گفته وی، در رودسر، ماسال و بخشی از رشت و به طور محسوس در اکثر نقاط گیلان قطعی و افت فشار گاز قابل رویت بود.

وی از تشکیل چندین جلسه ستاد بحران در استانداری خبر داد و یادآور شد: این پروسه کاهش فشار و قطعی گاز تا فردا ادامه دارد و امیدواریم تا 12 ساعت آینده فشار کمتر گاز افزایش یابد.

معاون عمرانی استاندار گیلان، با تاکید بر اینکه افت فشار و قطعی گاز برای ارتقای خط لوله گاز لاکان است، خاطرنشان کرد: امروز در شورای تامین استان تصمیم گرفته شده که به دلیل سردی هوا و قطعی گاز،  از فردا تمام مقاطع تحصیلی شامل ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان، آموزشگاه‌های عالی، دانشگاه‌های دولتی، آزاد، و... در سراسر گیلان در شیفت صبح و عصر تعطیل است.

وی، درباره زمان فعالیت اداره‌های گیلان، بیان داشت: از فردا تمام اداره‌ها به جز خدماتی، یک ساعت دیرتر به اداره می‌روند و  یک ساعت زودتر اداره را تعطیل می‌کنند.

اکبرزاده با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف گاز گیلان، ابراز داشت: تمام مدیران صنایع گیلان نیز از سوخت دوم برای تولید واحد صنعتی خود استفاده می‌کنند.

وی، مردم گیلان را به خویشتن‌داری و مصرف بهینه دعوت کرد. 




|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: , , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید